Algemene Voorwaarden Looman Events

Bedrijfsgegevens:

1. Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten van Looman Events, hierna te noemen “het bedrijf”.
1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.
1.3 Door het plaatsen van een bestelling of het accepteren van een offerte gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.

2. Diensten

2.1 Looman Events levert licht- en geluidsdiensten, evenementenorganisatie en aanverwante diensten.
2.2 Het bedrijf streeft ernaar de diensten naar beste vermogen uit te voeren, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onvoorziene omstandigheden buiten haar invloedssfeer.

3. Offertes en offertes geldigheid

3.1 Alle offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld.
3.2 Offertes zijn geldig gedurende 30 dagen na datum van uitgifte, tenzij schriftelijk anders vermeld.
3.3 Een overeenkomst komt tot stand zodra de klant de offerte schriftelijk of per e-mail heeft geaccepteerd.

4. Prijzen en betaling

4.1 Alle prijzen zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.
4.2 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
4.3 Bij niet-tijdige betaling is de klant in verzuim en is het bedrijf gerechtigd wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.

5. Annulering en wijzigingen

5.1 Annulering van een opdracht dient schriftelijk te gebeuren.
5.2 Bij annulering binnen 14 dagen voor de afgesproken datum behoudt het bedrijf zich het recht voor een annuleringsvergoeding van 50% van de totale overeenkomst in rekening te brengen.
5.3 Indien de klant niet aanwezig is op de afgesproken tijd, worden kosten in rekening gebracht, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
5.4 Wijzigingen in de overeenkomst kunnen in overleg worden doorgevoerd. Eventuele extra kosten komen voor rekening van de klant.

6. Uitvoering van de diensten

6.1 Het bedrijf bepaalt de wijze van uitvoering van de diensten.
6.2 De klant draagt zorg voor tijdige toegang tot de locatie en benodigde faciliteiten.
6.3 Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of incomplete informatie van de klant.

7. Aansprakelijkheid

7.1 De aansprakelijkheid van het bedrijf is beperkt tot het factuurbedrag van de geleverde dienst.
7.2 Het bedrijf is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade of gederfde winst.
7.3 De klant vrijwaart het bedrijf voor aanspraken van derden die voortvloeien uit de uitvoering van de overeenkomst.

8. Overmacht

8.1 Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten de wil van het bedrijf waardoor de nakoming van de overeenkomst tijdelijk of permanent wordt verhinderd.
8.2 In geval van overmacht heeft het bedrijf het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding.

9. Intellectueel eigendom

9.1 Alle door het bedrijf geleverde materialen, ontwerpen, concepten en middelen zijn beschermd door auteursrechten en mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden gebruikt.

10. Klachten

10.1 Klachten over de geleverde diensten dienen binnen 7 dagen na uitvoering schriftelijk te worden ingediend.
10.2 Het bedrijf zal klachten zo spoedig mogelijk behandelen.

11. Toepasselijk recht en geschillen

11.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
11.2 Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk is, worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar het bedrijf is gevestigd.